Gece Ağrıyan Dişe Ne Yapmalıyız?

İnsanlar gece ağrıyan dişin, bir anda ortaya çıktığını ifade ederler. Fakat durum aslında böyle değildir. Çok büyük ihtimal ile diş daha önce problem olduğuna dair sinyallerini vermiştir. Soğuk sıcakta hassasiyet hissetmişlerdir. Hafif hafif ağrılar olmuştur. Ağız kokusu, dişler arasına yemek girmesi gibi belirtiler olmuştur.

Belki de ağrı hissedildiğinde ağrı kesici ile geçiştirilmiştir.

Bu belirtilerden sonra madde kaybı olmuş çürük derinleşmiştir. Dolgu yapılması gereken diş kanal tedavisine gitmiştir. Mikroplara maruz kalan diş apse oluşumuna kadar ilerlemiştir. Gece ağrıları başlamış olur.

Peki bu durumda ne yapmamız gerekir?

Midemize dokunmayan kuvvetli bir ağrı kesici almalıyız. Hemen yatağa girmeyin,vücut ısımız düşünce ve 25 dk sonra ağrı kesici etkisi gösterdiğinde ağrımız hafifleyecektir. Bir sonraki gün ağrı geçtiğinde hasta yine günlük yaşamına döner ve dişini ihmal eder. Daha sonra aynı şiddetle ağrılar olduğunda ağrı kesici bu defa fayda etmez.

Ağrı kesici olarak aprol,midenize dokunmuyorsa apranax veya novalgin gibi bir ağrıkesici kullanabilirsiniz. Etki etme süresi en fazla yarım saati bulabilir.Yine geçmezse yarım saat yada bir saat sonra farklı bir ağrı kesici alın; içtiğiniz ilaçtan tekrar içmeyin. Bazı ilkel yöntemlerle hastalar ağrı kesme yoluna da gidebilir. Örneğin; kolonya, tütün basmak gibi ya da dişe rakı sürmek gibi.. Bunlar çok yanlış yöntemlerdir. Ağrıyı kesmediği gibi diş etine de zarar verir.

Bazı hastalar da korkudan ağrıya direnir. Apse çok fazlalaşmıştır artık diş eti şişmiştir. Bu vakalarda antibiyotik yanı sıra hemen kanal tedavisine başlanmalıdır. Kanal yapılmayacak durum var ise çekim yapılmalıdır. Çekim yapılmaya karar verilmişse antibiyotik eşliğinde drene edilmelidir. Drene edilmemesine rağmen ağrı geçmeyebilir. Kesin çekim kararı verilmişse apsenin azaltılması şişin geçmesi lazım. Drenaj bu sürecin ağrıyı azaltır ve çekim gününe kadar sizi rahatlatır.