İmplant

İmplant eksik dişin yerine çene kemiğine yerleştirilen küçük bir titanyum vidadır. İmplant üzerine yapılan diş doğal dişinize çok benzer. İmplant üzerine bazen tek diş kaplama bazen diş köprüsü bazen de diş protezi uygulanabilir.

İmplant Nedir?

İmplant halk arasında çene kemiğine çivi çakmak olarak bilinir. Eksik dişlerin yerine yerleştirilen yapay diş kökü de diyebiliriz. Böylelikle eksik dişlerin fonksiyonunu ve estetiğini sağlar. Hareketli protez yerine sabit protez kullanma şansı sağlar. Doktorunuza ve becerisine güveniyorsanız,maddi durumunuz elverişli ise implantı tavsiye etmekte fayda var. Tek önemli husus doktorun iyi olmasıdır.

Hastalar ameliyat fikrinden korkabilirler.Ancak uygun anestezi altında ağrısız bir şekilde operasyon tamamlanır. Tedavi süresi  dişin sayısına göre değişebilir.Operasyon sonrası bir hafta kadar,özellikle ilk günler ağrı şişlik olabilir. Ameliyattan sonra 3-6 ay arası yapılan implant etrafında yeni kemiğin oluşumu beklenir. Bu süre geçtikten sonra implant üst yapısı tamamlanır. İmplant üzerine yeni diş (kuron) yapılır.Kemik kalınlığı,çok ağır sistemik hastalığı olmayan sağlıklı kişilere implant tedavisi uygulanabilir. Diyabet hastalarında yara yeri iyileşmesi gibi sorunlarla karşılaşılsa da gerekli önlemlerle bu tedaviye başlanabilir. Eğer kemik dokusu eksik yada zayıf ise kemik tozu eklenip, 3-6 ay beklenerek daha sonrasında implant yerleştirebilir.

İmplant Yapımından Önce ve Sonra

İmplant yapım sürecinde iyi bir planlama büyük önem taşır. Kemik durumunun yanında  diğer dişlerin de iyi değerlendirilmesi gerekiyor.